Home » Realitzats

MANIFEST PER A L'APRENENTATGE D'ADULTS AL SEGLE XXI : EL PODER I L'ALEGRIA D'APRENDRE

 

 

CERCLES D’ESTUDI

-Conversa en Anglès: Grup de conversa en llengua anglesa. Practicar de manera informal i millorar la pronúncia i la fluïdesa

-Cercle d’estudi d’aprofundiment de la llengua i la literatura catalana

-Tastets d’informàtica

-Cercle d’estudi de Poesia

 

Organitza ACEFIR.

 

MODUL ORAL

Recurs per a l’aprenentatge del català. Adreçat principalment a totes aquelles persones que volen dedicar una part del seu temps a ensenyar el català de forma oral, primer pas d’un bon aprenentatge.

 

JOSEP PALLACH, 100 ANYS, UN LLEGAT ENCARA ACTUAL

Lectura  recomanada al personal docent i a tothom qui estigui interessat per l’educació

JOSEP PALLACH, 100 ANYS

Realitzats

PROJECTE Oralpha_LOGO

Oralpha: alfabetització per a nous ciutadans, un curs per a formadors

https://www.facebook.com/ORALPHA.Literacy/

https://www.youtube.com/channel/UCCUF-WCozfLfS01_CDiX-1w

Dins del programa europeu ERASMUS + KA2

El CFA  Natura de Pineda de Mar col·labora amb ACEFIR formant part d’aquest projecte.

L’entitat coordinadora és PROBENS. http://www.probens.org/ca/

i els altres socis són:

El projecte consisteix en l’intercanvi d’informació sobre les metodologies per a l’aprenentatge de segones llengües per a persones analfabetes, incidint en aquelles que pugui alfabetitzar i ensenyar la llengua oral al mateix temps. La manca d’experiències com aquesta, dins la UE, li atorga una especial rellevància.

Com a resultat del projecte es preveu la realització d’una guia didàctica per a treballar aquestes metodologies i un curs online de formació de formadors, també en aquest àmbit.

ORALPHA


Al  2019 s’han celebrat els 3 workshops internacionals: a Alemanya, a Itàlia i  a Polònia.

PROJECTE ORALPHA, Tercera trobada Transnacional

 Łódź (Polònia) 1 i 2 de febrer de 2019

Tercera reunió transnacional del projecte. Es va valorar el primer esborrany del primer resultat intel·lectual del projecte,-el recull de bones pràctiques en ensenyament de l’alfabetització i segona llengua amb persones immigrades-, i es va continuar desenvolupant el segon objectiu intel·lectual del projecte, -el curs on-line de formació de formadors-.


Brescia (Itàlia) 2-10 juliol 2018


Girona, maig – juny 2018


  • Projecte SEA– Specialization for European Teachers of Basic Skills for Adults

Associació d’aprenentatge dins el programa Grundtvig / LLP que reuneix els investigadors europeus, les institucions de formació de professors i proveïdors d’educació de formació bàsica per a adults. Octubre 2013-Maig 2015.

https://seabasicskills.wordpress.com/

 

  • Projecte ALFIE (2011-2013)- Alphabetization of Immigrants to Europe (ALFIE)

Coordinador: VOX (Noruega)
Partners: ACEFIR (Catalunya-Espanya), AKROTEA (Suïssa), Albeda College (Holanda) i Universitat de Reykjavik (Islàndia).

Els objectius d’aquest projecte són:

-Identificar els punts forts i les punts dèbils en l’aplicació dels programes d’alfabetització dels països involucrats.

-Identificar les propostes pedagògiques i els models i les eines didàctiques que han tingut èxit i que siguin transferibles.

-Presentar una visió global de l’estat de professionalització de la gent que alfabetitza als països implicats en el projecte i identificar bons models, propostes transferibles i possiblitats de millora.

-Fer un petit resum de recomanacions de polítiques preliminars que seran difoses més enllà dels països que formen part d’ALFIE, gràcies a la connexió del projecte amb l’EBSN.

-Crear una llista de temes que haurien de ser l’objectiu de futurs estudis, recerques i desenvolupament dins el programa Lifelong Learning de la UE.

https://alfieproject.wordpress.com/

  • LILLA – Grundtvig2 (2006-2008)

L’aprenentatge dels adults en l’àmbit rural. Projecte europeu juntament amb Holanda, Portugal, Islàndia, Noruega i Suècia.

http://slideplayer.com/slide/1645698/

  • GLOP’S (La Gestió, la Organització i Programació dels centres municipals d’educació d’adults) 2004

Conferència Internacional de Torroella de Montgrí.

Un cop acabada la conferència es va elaborar un CDROM amb tot el material que en va sortir, amb totes les ponències i les conclusions finals.

  • PEFETE (2003-2006)

Xarxa europea de ‘Gent Gran i Educació’, juntament amb 15 països europeus. 3er. any del projecte.

  • Projecte EUR-ALPHA

La xarxa Eur-Alpha pretén donar suport i desenvolupar bones pràctiques en alfabetització a Europa. La xarxa la formen 15 socis d’11 països, entre els quals hi ha ACEFIR.

Web del projecte:http://www.eur-alpha.eu/?lang=en

  • EAEA- REgional NetWorking for Adult Learning in Europe (2014)

El projecte reuneix els representants i proveïdors d’educació d’adults de les dues regions amb menor desenvolupament (Europa del Sud i Europa central i oriental) per donar l’oportunitat d’intercanviar les seves experiències i reptes en la nova agenda europea per a l’aprenentatge d’adults.

www.eaea.org/en/projects/eaea-coordinated

  •  Projecte FOR.ME

Projecte transfronterer amb GRETA Catalogne de Perpinyà i ACEFIR. Amb el suport del Conseil General Pirenees Orientales i el Departament d’Afers Exteriors de la Generalitat de Catalunya (Casa de Perpinyà).

L’intercanvi transfronterer d’experiències i bones pràctiques entre els formadors té com a objectiu la població amb un baix nivell de formació, tant al territori nord com al territori sud, i pretén:

-facilitar l’integració social.

-facilitar l’ocupació

-ampliar l’espai de recerca de feina i/o de formació: afavorir la mobilitat

  •  Projecte LES CLEFS

Projecte sobre alfabetització.

Web: http://www.gretaperpignan.fr/CLEFS/

  •  Pla Intermunicipal (2007-2009)

Suport als ajuntaments per a l’elaboració del Pla Local d’Aprenentatge d’Adults.

  •  Xarxa EduGran (2006-2009)

Recerca sobre ‘l’aprenentatge i la qualitat de vida de la gent gran a Catalunya’.

  •  MEMENTO – Grundtvig2 (2006-2008)

L’aprenentatge dels adults a través de l’Art. Projecte europeu juntament amb Regne Unit, Bèlgica, Estònia, Grècia i Polònia. ACEFIR treballa en l’assessorament a l’entitat representant d’Espanya (TACA).

  •  IFLA (2006)

Reunió de la Federació Internacional de Biblioteques (IFLA) a Girona.

Del 2 al 5 de març de 2006 es va celebrar a Girona la reunió de l’IFLA amb motiu de la preparació de la conferència internacional que tindrà lloc a Seül el setembre d’aquest any. Des d’ACEFIR ens complau haver-los donat suport en l’organització de les jornades.

  •  NAVIGATOR (2005)

Edició d’un manual per a l’aprenentatge de preparació de projectes GRUNDTVIG2.

  •  MEMORANDUM L.L.L (2001)

Debat a escala europea per tal de posar en funcionament l’educació i la formació al llarg de la vida a nivell individual i institucional dins tots els àmbits de la vida pública i privada

  •  GENT GRAN GENT ACTIVA (1996-1998)

Projecte coordinat per l’oficina EAEA (European Association for Education of Adults) de Barcelona entre el 1996 i el 1998. Després de tancar aquesta oficina, es crea ACEFIR per tal de continuar amb els objectius que l’EAEA Barcelona tenia marcats i, per tant, es fa responsable del projecte.

Els resultats s’han donat a través de la xarxa PEFETE, de la qual ACEFIR n’és sòcia, i el projecte “La millora de la qualitat de vida de la Gent Gran a través de l’Educació” (xarxa EduGran).

Close
loading...